سریال و انمیشن

معرفی انیمیشن چانگ آن (Chang An)؛ بررسی داستان و شخصیت ها

معرفی انیمیشن چانگ آن (Chang An)؛ بررسی داستان و شخصیت ها

انیمیشن چانگ آن (Chang An) یک انیمیشن جدید چینی است که داستان خود را برمبنای شخصیت‌‌هایی واقعی در دوران سلسله تانگ در چین، و در مدت زمان 2 ساعت و 48 دقیقه روایت می‌کند.

دنیای انیمیشن‌ها دنیایی وسیع و بیکران است. در این میان انیمیشن‌های چینی از جایگاه بالایی برخوردارند و آثار تماشایی بسیاری در این حوزه تولید شده‌اند. انیمیشن چانگ آن (Chang An)، به چینی 长安三万里، یک انیمیشن جدید است که با نام 30,000 Miles from Chang’an نیز شناخته می‌شود. این انیمیشن کاری به کارگردانی شیه جانوی (Xie Junwei) و زو جینگ (Zou Jing) است. ژانر انیمیشن Chang An درام، تاریخی و ماجراجویی است. تاریخ اکران انیمیشن چانگ آن در سینماهای چین 8 جولای 2023 (17 تیر 1402) بود و با فروش فوق‌العاده 250 میلیون دلار، دومین فیلم انیمیشنی پرفروش در چین است. این انیمیشن با مدت زمان 168 دقیقه، دومین فیلم انیمیشنی طولانی چینی، پس از انیمیشن In This Corner of the World (2016)، است.

معرفی انیمیشن Chang An 2023 موضوع این مقاله از پلازا است. با ما همراه شوید تا پس از خواندن داستان فیلم، مروری بر صداپیشگان آن داشته و سپس نگاهی به نظرات منتقدین و نمرات انیمیشن Chang An بیندازیم. پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین انیمیشن‌های تاریخی را نیز از دست ندهید.

فهرست مطالب

خلاصه انیمیشن چانگ آن

بررسی انیمیشن چانگ آن معرفی انیمیشن Chang An 2023

داستان انیمیشن چانگ آن درباره چندین دهه دوستی بین لی بای و گائو شی، در بحبوحه گذر از سلسله تانگ از اوج شکوفایی تا آشوب ناشی از شورش، است. این شورش به رهبری یکی از ژنرال‌های موردعلاقه امپراطور ژوان زینگ، یعنی ژنرال آن لوشان، به وقوع پیوست. چند سال پس از شورش، ارتش توبو به جنوب غربی حمله کرده و گائو شی که در شهر به دام افتاده، دوستی خود با لی بای را به خاطر می‌آورد.

در مجموع 48 شعر از شاعران مختلف دوره تانگ در این انیمیشن شنیده می‌‌‌شوند.

هنرپیشه های کارتون چانگ آن

انیمیشن Chang An اثری محصول چین است که در آن به زبان ماندرین صحبت می‌شود. در این انیمیشن گویندگانی نظیر یانگ تیان شیانگ و لینگ ژنهه حضور دارند. در ادامه مرور کوتاهی بر بیوگرافی 4 تن از صداپیشگان انیمیشن چانگ آن داریم.

همچنین بخوانید :

 یانگ تیان شیانگ در نقش گائو شی

تاریخ اکران انیمیشن چانگ آن هنرپیشه های کارتون چانگ آن

یانگ تیانگ شیانگ (Yang Tianxiang) بازیگر و گوینده چینی، متولد 14 آگوست 1990، برابر با 23 مرداد 1369، است. او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه چین است و فعالیت خود به عنوان گوینده را از سال 2014 آغاز کرده است. وی به عنوان بازیگر نقش شو بویان در 11 قسمت از سریال The King’s Avatar حضور داشته است. در میان مهم‌ترین آثار وی در زمینه گویندگی نیز می‌توانیم صداپیشگی شخصیت شوآن در انیمیشن White Snake (2019)، شخصیت لی فی یو در انیمیشن A Record of Mortal’s Journey to Immortality (2020-203) و شخصیت یو هان در انیمیشن Throne of Seal (2022) را نام ببریم.

لینگ ژنهه در نقش لی بای

لینگ ژنهه (Ling Zhenhe) بازیگر و صداپیشه چینی است که فعالیت حرفه‌ای خود را با فیلم Devil and Angel در سال 2015 آغاز کرد. او تا به امروز هنرمند کم‌کاری بوده است. دیگر کارهای او عبارتند از: بازی در فیلم Shushan chuan: Wan jian gui zong (2022)، صداپیشگی شخصیت کی در انیمیشن Agent Backkom: King’s Bear (2021) و صداپیشگی شخصیت لی بای در انیمیشن Chang An (2023).

لیفنگ لو در نقش چنگ جیانجون

لیفنگ لو (Lifeng Lu) صداپیشه چینی است که فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2013 با سریال انیمیشنی Beat Invaders آغاز کرده است. وی حدود 10 سال از این عرصه به دور بود تا ینکه در سال 2022 با گویندگی شخصیت چن نان در انیمیشن سریالی Tomb of Fallen Gods (2022) بار دیگر فعالیت خود به عنوان گوینده را آغاز کرد. صدای او را در انیمیشن Super Wings the Movie: Maximum Speed (2023) در نقش پل و سریال انیمیشنی The Eternal Strife (2023) در نقش لی هو نیز شنیده‌ایم.

همچنین بخوانید :

شیائومینگ شوآن در نقش لی بای سالمند

بازیگران انیمیشن چانگ آن خلاصه انیمیشن چانگ آن

شیائومینگ شوان (Xiaoming Xuan) صداپیشه چینی است که فعالیت حرفه‌ای خود را با حضور به عنوان دوبلور در فیلم Confusius (2010) آغاز کرد. سپس گویندگی در انیمیشن Legend of the Moles: The Frozen Horror (2011) و انیمیشن Legend of the Moles: The Treasure of Scylla (2012) را تجربه کرد. پس از آن در بازی ویدئویی Chinese Paladin 5 Prequal (2013) به عنوان گوینده شخصیت شیائو ژانگ حضور یافت. وی گوینده شخصیت ببر بزرگ در انییمشن Agent F. O. X. (2014) و شخصیت لانگ وانگ در انیمیشن New Gods: Nezha Reborn (2021) نیز بوده است.

در فهرست زیر نام و نقش دیگر بازیگران انیمیشن چانگ آن را با هم می‌خوانیم:

  • جونکوان وو (Junquan Wu) در نقش گائو شی سالمند
  • لولو سان (Lulu Sun) در نقش دو فو
  • شئایو لیو (Xiaoyu Liu) در نقش دو فو جوان
  • شیران لو (Xiran Lu) در نقش گائو شی شو تونگ
  • شی منگ لی (ShiMeng Li) در نقش پی شییر
  • یاجیه هو (Yajie Hu) در نقش گه شوآن
  • هه با (He Ba) در نقش گو زی‌یی
  • جیاکی شو (Jiaqi Xu) در نقش شاهزاده یوژن
همچنین بخوانید :

نقد کارتون چانگ آن

انیمیشن چانگ آن یک انیمشن چینی جدید است که داستان خود را در دوران سلسله تانگ روایت می‌کند. این انیمیشن با استقبال خوبی از سوی بینندگان چینی روبرو شده و امتیاز 7.5 از 10 را در وبسایت IMDb دریافت کرده است. ولی با توجه به اینکه این اثر یک انیمیشن چینی به زبان ماندرین است، ظاهرا منتقدین استقبال خوبی از آن نداشته و نقدهای اندکی برای آن نوشته شده است. در ادامه بخش‌هایی از نقد کارتون Chang An که در وبسایت Arty Dance نوشته شده را با هم می‌خوانیم:

نقد کارتون چانگ آن نمرات انیمیشن Chang An

The Arty Dance

منتقد در ابتدا خاطرنشان می‌کند که گرچه فیلم‌های انیمیشنی بچه‌گانه به نظر می‌رسند، اما برای هر بازه سنی چیزی در آستین دارند. انیمیشن چانگ آن نیز مطمئنا یکی از آن فیلم‌هایی است که مخاطب آنها بینندگان بزرگسال هستند. او در بخشی از نقد خود می‌نویسد: “آگاهی از تاریخ چین، و به طور خاص اشعار چینی، به شما کمک می‌کند از این فیلم لذت ببرید ولی نگران نباشید! اگر فقط برای تماشای انیمیشن و یادگیری اینجا هستید، به این درخواست شما پاسخ مناسبی داده خواهد شد.”

استودیو Lightchaser Animation، که مسئول ساخت انیمیشن Chang An است، این بار برخلاف آثار پیشین خود که معمولا یک شخصیت اسطوره‌ای کلاسیک را در فضایی ناآشنا قرار می‌داد، این بار سعی کرده به یک دوره زمانی و شخصیت‌های واقعی بچسبد و داستان را به شیوه زندگینامه‌‌ای روایت کند. چند نکته در این انیمیشن وجود دارد که خیلی زود متوجه آنها می‌شوید: مدت زمان و سبک انیمیشن. این انیمیشن داستان نسبتا پیچیده و در عین حال آسان دوستی بین گائو شی و لی بای را به نمایش می‌گذارد. شایان ذکر است که این دو شخصیت، و تقریبا هر شخصیت دیگری که در فیلم می‌بینید، شخصیت‌های تاریخی واقعی هستند.

استودیو این بار انیمیشن خود را با سبک منحصربه فردی ارائه داده است که از واقع‌گرایی پرهیز می‌کند. ….. این ظاهر بصری غیرمعمول و نه چندان ترسناکی است که به آن عادت می‌کنید. با این حال ممکن است گاهی اوقات بسیار ناخوشایند باشد، ولی همه سکانس‌ها رنگارنگ و پر جزئیات هستند تا چشمان شما را مشغول نگه دارند.

فکر نمیکنم این فیلم برای کودکان مناسب باشد. زیرا در آن حیوانات ناطق وجود ندارند و زبان فیلم بسیار پیچیده است. …. من از این فیلم واقعا لذت بردم، با اینکه تقریبا 3 ساعت طول کشید و هیچ چیزی درباره شعر چینی یا این شخصیت‌های تاریخی نمی‌دانستم. اما جذابیتی در انیمیشن چانگ آن وجود دارد که از ابتدا تا انتها سرگرم‌کننده است.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

ژانر انیمیشن Chang An داستان انیمیشن چانگ آن

در این مقاله به بررسی انیمیشن چانگ آن پرداختیم و پس از آشنایی با داستان و صداپیشگان آن، نگاهی اجمالی به نمرات انیمیشن و نظرات منتقدین داشتیم. اکنون نوبت به شما خواننده محترم می‌رسد که ما را از نظرات خود درباره انیمیشن Chang An مطلع سازید. آیا این کارتون چینی را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما مهمترین عنصر جذابیت آن، که سبب می‌شود از ابتدا تا انتها به تماشای این کارتون نسبتا طولانی بنشینیم، چیست؟ نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق بخش “دیدگاه شما” در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا